Benelli Forum banner

rodzaj oleju

14K views 9 replies 7 participants last post by  Tomoney  
#1 ·
Cześć wszystkim! Tylko pytanie dotyczące rodzaju oleju, w instrukcji wyraźnie podano 15w 50, co w zasadzie jest rzadkim olejem wyścigowym, wiem. Ale jak ważne jest, aby używać tylko tego w Nelli, tzn. czy wpływa to na pompę olejową, która pompuje go z odpowiednią prędkością lub powoduje nieprawidłowe ciśnienie silnika itp.??? A może moje myśli są po prostu zbyt ostrożne? Dajcie znać, co o tym myślicie, bo 70 euro za sztukę za Castrol p1 to nie jest tanio!
 
#3 ·
Cześć wszystkim! Tylko pytanie dotyczące rodzaju oleju, w instrukcji wyraźnie podano 15w 50, co w zasadzie jest cienkim olejem wyścigowym, wiem. Ale jak ważne jest używanie tylko tego w nelli, tzn. czy wpływa to na pompę oleju pompującą go z odpowiednią prędkością lub powoduje nieprawidłowe ciśnienie silnika itp.??? A może moje myśli są po prostu zbyt ostrożne? Dajcie znać, co o tym myślicie, bo za 70 euro za sztukę za castrol p1 to nie jest tanio!
Cholera, gdzie kupujesz olej?
 
#4 ·
Cześć wszystkim! Tylko pytanie dotyczące rodzaju oleju, w instrukcji wyraźnie podano 15w 50, co w zasadzie jest rzadkim olejem wyścigowym, jak wiem. Ale jak ważne jest używanie tylko tego w nelli, tzn. czy wpływa to na pompę olejową pompującą go z odpowiednią prędkością lub powoduje nieprawidłowe ciśnienie silnika itp.??? A może moje myśli są po prostu zbyt ostrożne? Dajcie znać swoje przemyślenia, bo 70 euro za sztukę za castrol p1 to nie tanio!
Myślę, że się mylisz. 15w50 ma wyższą lepkość niż norma 10w40. Jest więc gęstszy, ale jest to bardziej złożone niż gęsty lub rzadki. Odporność na ścinanie jest ważna w motocyklach o wysokich obrotach. Próbowałem wielu drogich olejów w moim ducati, które zmieniałem po każdym treningu na torze. Jedynym olejem, który pozostał wierny i powodował mniejsze uszkodzenia wahaczy, był shell advance ultra 4 15w50. Wyślij e-mail do chłopaków z www.shellhelix.co.UK 4 litry 37,50 £ z dostawą. Jestem pewien, że mógłbyś używać 10w40 w Benelli, tak jak w Ducati, ale wszystko, co byś zyskał, to niewielki wzrost mocy i niewielka poprawa zużycia paliwa. Chyba że faktycznie brałeś udział w wyścigach, nie odchodziłbym od 50
 
#6 ·
Myślę, że się mylisz. 15w50 ma wyższą lepkość niż norma 10w40. Jest więc gęstszy, ale jest to bardziej złożone niż gęsty lub rzadki. Odporność na ścinanie jest ważna w motocyklach o wysokich obrotach. Próbowałem wielu drogich olejów w moim ducati, które zmieniałem po każdej sesji na torze. Jedynym olejem, który pozostał wierny i powodował mniejsze uszkodzenia wahaczy, był shell advance ultra 4 15w50. Wyślij e-mail do chłopaków z www.shellhelix.co.UK 4 litry 37,50 £ z dostawą. Jestem pewien, że mógłbyś używać 10w40 w Benelli, tak jak w Ducati, ale wszystko, co byś zyskał, to niewielki wzrost mocy i niewielka poprawa oszczędności paliwa. Chyba że faktycznie brałeś udział w wyścigach, nie odchodziłbym od 50
tak, jestem pewien, że mógłbym używać 10w40, ale w instrukcji wyraźnie stwierdzono, że należy używać 15w50, więc chciałem się tego trzymać, ponieważ w pełni rozumiem problemy, które mogą powstać, jeśli tego nie zrobię, zwłaszcza w silniku nelli. Wydaje się również, że mamy tutaj ograniczony dostęp do dobrych olejów Q i znam castrol power 1.
 
#9 ·
Benelli zaleca 15W-50 lub 10W-50, ale myślę, że porównywanie oleju nie ma sensu. Bardziej istotne niż lepkość jest zapewnienie minimalnej klasy jakości - przez Benelli: JASO - MA CC MC G4.
Stopień lepkości należy dobrać w zależności od strefy klimatycznej, w której ma być eksploatowany motocykl. Określone w instrukcji 15W-50 to parametry odpowiednie dla klimatu włoskiego. W warunkach brytyjskich bardziej odpowiednie byłoby 10W-40.
Osobiście używam Castrol Power 1 10W-50 - optymalny dla polskiej pogody :)