Benelli Forum banner

Renowacja modelu Benelli 750 sei 76.

113K views 181 replies 23 participants last post by  GeorgeE111  
#1 · (Edited)
Cześć,
Nazywam się Jerzy i jestem nowym właścicielem klasycznego modelu Benelli 750 sei 76.
Mieszkam w Sydney i w zeszłym październiku kupiłem motocykl od ebay.au. To jest renowacja od podstaw, więc nie oszczędza się pieniędzy, aby doprowadzić motocykl do najlepszej formy.
Dobrze jest być częścią tego forum, mając nadzieję na uzyskanie dużej pomocy od motocyklistów, którzy podzielają tę samą pasję do motocykli Benelli.
Zamieszczę kilka zdjęć w miarę postępów renowacji.
Pozdrawiam
Jerzy

Podstawa siedzenia została świeżo pomalowana i użyto oryginalnej osłony, ponieważ nowa osłona nie jest tak dobra.


Nawiasem mówiąc,.....Prace lakiernicze zostały już wykonane przez Colide a Scope z Sydney. Kolor to Candy Green.

Właśnie skończyłem przód dzisiaj (27.09.2013), przedni błotnik poszedł do chromowania.
Poniżej: Zwracanie uwagi na małe szczegóły teraz, będzie nagrodą później, gdy motocykl zostanie ukończony.

Rama została pomalowana proszkowo i wyposażona w łożyska toczne, a niektóre inne części pomalowane ceramicznie, chromowane lub ocynkowane.

Nowe otwory w cylindrach dają pojemność 825 cm3. Mając wszystkie części silnika gotowe do montażu, wkrótce rozpocznie się odbudowa. Głowica silnika została już pomalowana na czarno.

Koła zostały wypolerowane i ponownie zmontowane ze szprychami ze stali nierdzewnej. Nowe łożyska zostały zamontowane na miejscu.

Kolejnym krokiem w celu osiągnięcia tego, co sprawi, że silnik będzie mocniejszy, jest modyfikacja wału korbowego.

(Po lewej) Powyżej, etap 1 i etap 2 możliwej modyfikacji wału korbowego Benelli 750 sei. (Środkowy) Szlifowany i wyważony wał korbowy do silnika mojego motocykla. (Po prawej) Wał korbowy umyty gotowy do montażu.

Zgodnie z radą Enrique z hiszpańskiego klubu Benelli używam tłoków i pierścieni CB 550 Four, aby dopasować je do mojej Benelli 750 sei.
Zwiększona pojemność silnika z zmodyfikowanym wałem korbowym da nadzieję na mocniejszy silnik.

Zaciski i pompa hamulcowa Brembo są gotowe.
 

Attachments

#2 ·
Nawiasem mówiąc,.... Malowanie zostało już wykonane przez Colide a Scope z Sydney. Kolor to Candy Green.
Rama motocykla została pomalowana proszkowo i rozpoczęto montaż części.
Jednocześnie silnik jest odbudowywany i nie idę na żadne skróty.
Koła zostały wypolerowane i ponownie zmontowane ze szprychami ze stali nierdzewnej. Zostały zamontowane nowe łożyska.
Następnym krokiem w celu osiągnięcia tego, co sprawi, że silnik będzie mocniejszy, jest modyfikacja wału korbowego.
Powyżej, etap 1 i etap 2 możliwej modyfikacji wału korbowego Benelli 750 sei.
Zgodnie z radą Enrique z hiszpańskiego klubu Benelli używam tłoków i pierścieni CB 550 Four, aby dopasować je do mojej Benelli 750 sei.
Zwiększona pojemność silnika ze zmodyfikowanym wałem korbowym da nadzieję na mocniejszy silnik.
 
#10 ·
Założyłem zestaw Yoshimura do mojego 750 w 1975 roku, zwiększyłem pojemność do 903 cm3, obroty do 13000. Wciąż pamiętam, jak dealer Hondy był zdziwiony, dlaczego chciałem 1 i 1/2 zestawu. Phil (z Gove NT)
Cześć Phil,
Czy robiłeś jakieś modyfikacje wału korbowego swojego Benelli 750 sei w tamtym czasie? O ile więcej mocy uzyskałeś ze zwiększoną pojemnością silnika?
Pozdrawiam
Jerzy
 
#4 ·
Wygląda na nic innego jak na heroiczną renowację! :bow: Pomalowałem mój 250 Supersport na ten sam cukierkowy zielony - bellisimo. Witamy na forum i prosimy o informowanie nas na bieżąco w miarę postępu montażu!
Dzięki Sandman, Dziękuję za pozytywne komentarze i tak, staram się zrobić to dobrze za pierwszym razem, więc nie spieszę się z tym projektem. Będę nadal dodawał więcej zdjęć w miarę postępu renowacji. Pozdrawiam Jerzy
 
#5 ·
Jerzy,

Ja też jestem w trakcie odbudowy mojego Sei z 1975 roku.
Motocykl jest teraz całkowicie rozebrany, a rama itp. ma nadzieję, że w tym tygodniu trafi do lakierni proszkowej.
To nie jest zadanie, które należy traktować lekko, ale planuję poświęcić cały rok na jego ukończenie.

Znalazłem kilka części, które muszę zdobyć, w tej chwili uchwyty mocowania reflektorów (tak naprawdę tylko jeden) i nie mam centralnej podpórki.

Jak stworzyłeś/zlokalizowałeś łożyska główki ramy? Bardzo chciałbym zamontować łożyska stożkowe, ale nie mogę uzyskać dokładnych informacji.

Greg
 
#9 ·
Jerzy,

Jak stworzyłeś/zlokalizowałeś łożyska główki ramy? Bardzo chciałbym zamontować łożyska stożkowe, ale nie mogę uzyskać dokładnych informacji.

Greg


To są kieszenie na łożyska rolkowe ze śrubą, aby dokończyć konfigurację. Nie zastosowałem dolnego gniazda, tak jak w przypadku łożyska kulkowego, ponieważ łożysko wchodzi bezpośrednio na wał kierowniczy, a bieżnia jest wkładana do kieszeni. Po zrobieniu tego musiałem skrócić górną nakrętkę z odznaką Benelli. Musiałem również użyć całego zestawu grubszego gumy do mocowania reflektorów. Być może lepiej jest również zastosować to dolne gniazdo, aby było szczelne za pomocą jakiejś uszczelki filcowej, aby chronić łożysko przed wodą i brudem.
Pozdrowienia
Jerzy
 
#6 ·
ghaywood;133416[COLOR=#333333 said:
]

Ja również jestem w trakcie przebudowy mojego Sei z 1975 roku.

Jak stworzyłeś/zlokalizowałeś łożyska główki ramy? Bardzo chciałbym zamontować łożyska stożkowe, ale nie mogę uzyskać dokładnych informacji.

Greg

[/COLOR]
Cześć Greg,
Kieszenie na łożyska rolkowe zostały wykonane na zamówienie przez lokalnego rzemieślnika, więc zrobił je dla mnie. Kazałem je chromować i zamontować i jestem bardzo zadowolony z efektu końcowego.
Pomysł modyfikacji łożysk główki ramy pochodzi od Enrique z hiszpańskiego klubu Benelli. Zatem podążałem za jego sugestią, ponieważ jego hobby to renowacja Benellich.
Zapytałem przypadkiem o wykonanie dwóch zestawów kieszeni na łożyska i również je chromowałem.
Cieszę się, że możesz czerpać przyjemność z renowacji kolejnego Benelli 750 sei, ponieważ jest to piękny motocykl, więc kiedy skończysz, naprawdę go pokochasz.
Pozdrawiam
Jerzy
 
#8 ·
jerzy, can i say you are doing a great job on her, fantastic work and good skills, keep us updated with your progress, and you will end up with a great bike that everyone will want. :clap:
Cześć Pip,
Myślę, że nie ma innego sposobu na przywrócenie wymarzonego motocykla, jak zrobienie tego dobrze za pierwszym razem, aby uniknąć żalu. Dziękuję za miłe komentarze Pip dotyczące tego, co robię, ale muszę wspomnieć o ludziach, którzy pomagają mi we wszystkich profesjonalnych pracach, które wykonują i wszyscy są doskonali w tym, co robią, więc jestem z nich bardzo zadowolony. Dopiero teraz widzę, jak ludzie są ze sobą połączeni, dzieląc miłość do motocykli, zwłaszcza tych klasycznych. Gdzieś w małych szopach zachowują swoją dumę i skarb, dając maszynie kolejną szansę na życie. Zaniedbałem jeden motocykl w przeszłości, teraz chcę dać życie innemu i będę w pokoju ze sobą.
Pozdrawiam
Jerzy
 
#12 ·
Cześć wszystkim.
Niektóre części wróciły z chromowania.
View attachment 6782 View attachment 6783
Zastanawiam się... ile chromu na klasycznym motocyklu wystarczy, aby zachować ten wizerunek z lat 70.? Co myślisz?
Pozdrawiam
Jerzy
Wygląda fantastycznie Jerzy, ja też przygotowuję się do wysłania kilku części do chromowania.
Gdzie wysłałeś swoje części? Czy było drogo?

Powinien być piękny motocykl, kiedy skończysz :D
 
#13 ·
Re: Praca z chromem i cena.

Dzięki Greg za pozytywne komentarze.
Tak to u mnie wygląda, w zależności od tego gdzie i ile kosztuje odrestaurowanie części do mojego Benelli: Dostaję świetną pomoc od Douga z "Chivo,s Tyres" w Parramatta, który zrobił dla mnie oba koła Benelli 750 sei.
Zna wielu ludzi z branży motocyklowej, więc za jego pośrednictwem mam części polerowane, chromowane, malowane (zaciski hamulcowe), a nawet produkowane. Co tydzień go widzę i płacę trochę pieniędzy na poczet wykonanej pracy. Z poprzednich doświadczeń wiem, że chromowanie jest drogie i za kilka części chromowanych wcześniej w innej firmie zapłaciłem ponad 700,00 A$, a samo chromowanie błotnika zostało wycenione na 400 A$, z czego nie skorzystałem. Więc tym razem płacę Doug i nie zadaję zbyt wielu pytań o "ile", żeby zaoszczędzić sobie wielu problemów.
Pozdrawiam
Jerzy
 
#17 · (Edited)
Zapytam, czy wysyłają do Europy
Carles.
Nie ma problemu Carles,
Ale sugeruję, abyś najpierw skontaktował się z Enrique z Benelli Spanish Club w Walencji i sprawdził, czy zna kogoś, kto mógłby wykonać dla ciebie grafikę.
Albo może byłby zainteresowany niektórymi naklejkami Benelli, a wtedy możesz podzielić się kosztami produktu i przesyłki z Australii.
Szczegóły dotyczące zakresu kolizji:
Osoba do kontaktu: Lawrence
Kontakt telefoniczny: 612 94828335
www: www.collideascope.com.au

Pozdrowienia
Jerzy
 
#21 ·
Jerzy,
Dzięki za opublikowanie Collide a Scope. Po przeczytaniu Twojej sekcji na ich temat skontaktowałem się z nimi, aby zamówić kalkomanie do Bimoty SB2, którą obecnie restauruję. Doskonała obsługa i byli zadowoleni, że o ich firmie dyskutowano pozytywnie na tym forum. Kontynuuj dobrą pracę nad Sei.
Ian
 
#23 ·
Jerzy,

Moje kalkomanie dotarły z collide a scope i wyglądają świetnie. Doskonała obsługa z ich strony. Dzięki za zamieszczenie linków i informacji.
Powinny dodać ostatnie szlify, gdy moja renowacja będzie zakończona :)

Właśnie zabieram się za wiązkę przewodów. 40 lat taśmy i skręconych przewodów do posortowania powinno spowodować kilka bólów głowy, ale warto.

Greg
 
#24 ·
Jerzy,

Moje kalkomanie dotarły z collide a scope i wyglądają świetnie. Doskonała obsługa z ich strony. Dzięki za zamieszczenie linków i informacji.
Powinny dodać ostatnie szlify, gdy moja renowacja zostanie zakończona :)

Właśnie zabieram się za wiązkę przewodów. 40 lat taśmy i skręconych przewodów do posortowania powinno spowodować kilka bólów głowy, ale warto.

Greg
Cześć Greg,

Cieszę się, że uznałeś firmę Colide a Scope za bardzo pomocną. Być może chciałbyś zamieścić tutaj na benelliforum kilka zdjęć ich pracy? .. a także swojego motocykla.
Jeśli chodzi o wiązkę przewodów w moim motocyklu, dokonano w niej zbyt wielu zmian, więc miałem tylko jedną opcję, .. zdobyć nową z benalliparts.de. Z nową wiązką przewodów praca przy okablowaniu motocykla jest znacznie łatwiejsza.
Jedyną małą regulacją jest zmiana złącza przewodów, ale jeśli motocykl jest oryginalny.. to samo dotyczy wiązki przewodów NOS (w oparciu o tę, którą dostałem od benelliparts) nie ma takiej potrzeby. Oczywiście gumowe osłony lub przelotki, jeśli występują, muszą zostać wymienione, ponieważ są stare i nie będą długo trwały.
A takżę robię pewne modyfikacje obudowy instrumentów. Wiadomo, że pęka pod ciężarem ciężkich dwóch zegarów instrumentów. I tylko mała owiewka z przodu obudowy instrumentów zakryje wszystkie przewody, przewody hamulcowe z przodu, a także doda styl wyścigowy do sześciocylindrowego Benelli 750 sei.
Na zdrowie
Jerzy
 
#26 ·
Cześć,
Jeśli chodzi o alternator... Zamierzam ulepszyć go do bezszczotkowego w moim motocyklu. Istnieją co najmniej dwa przedsiębiorstwa, które mogą zapewnić rozwiązanie dla tego pomysłu.

Oto zestaw modernizacyjny bezszczotkowego alternatora z regulatorem napięcia dla Benelli 900 sei, o którym dowiedziałem się na stronie internetowej Jenal. Dla Benelli 750 sei istnieje zestaw zamienny firmy EuroMotorElectrics, która sprzedaje swoje produkty na swojej stronie internetowej lub na ebay.com. Istnieją oczywiste zalety stosowania tego rodzaju konstrukcji, ponieważ nie ma okablowania wirnika, które mogłoby się spalić, i szczotek węglowych, które się zużywają. Wytwarza więcej mocy przy 2000 obr./min, co pozwala na używanie światła mijania podczas pracy silnika na biegu jałowym. Jest to rozwiązanie z wirnikiem z magnesem trwałym, który jest przymocowany do wału korbowego na jednym końcu w przypadku Benelli 900 sei.
Bardzo interesujące będzie zobaczyć, jak to zadziała w moim przypadku.
Pozdrawiam
Jerzy
 
#34 ·
View attachment 7644
Idzie powoli, bo sam wykonuję całą pracę. To na pewno praca z miłości :D
Cześć,
Potwierdzam tylko, ile czasu potrzeba na renowację takiego motocykla. Mój projekt renowacji Benelli 750 sei jest teraz w drugim roku i mam nadzieję, że uda mi się go ukończyć w tym roku. Ale w żaden sposób nie zamierzam się z tym spieszyć, nawet jeśli zajmie to kolejny rok. Mam już kompletny zestaw rur wydechowych, wszystkie części silnika i owiewki. Teraz jest dobry czas na wprowadzenie modyfikacji w plastikowej obudowie instrumentów, aby uniknąć problemów w przyszłości. Czekam również na system Sachse Electronic Ignitions, który powinien być dostępny za 8 tygodni.
Pozdrawiam i powodzenia z projektem renowacji, ... wygląda dobrze !!!
Nawiasem mówiąc, Greg, jak poszła modyfikacja kierownicy do ramy?
 
#54 ·
Moje są podpisane przez IXIL, zrobili kilka serii dla Benelli SEI.

Znalazłem to na Ebay, ale to nie okazja...

Benelli 750 Sei Rura wydechowa - Tubos de Escape | eBay
Zamówiłem zestaw od tego gościa. Minęło już około 6 tygodni i jeszcze nie dotarły. Będę cierpliwy. Wydaje się, że ma kogoś, kto produkuje dla niego zestawy, więc może to potrwać zanim dotrą.

Otrzymałem mnóstwo części od Bennelli-bauer dla wszystkich brakujących lub uszkodzonych elementów, większość z nich jest już zamontowana w motocyklu.

Jerzy; przepraszam za opóźnienie w odpowiedzi w sprawie łożysk stożkowych głowicy. Po wielu dochodzeniach udało mi się uzyskać zestaw, w tym drobne modyfikacje do potrójnego mocowania, aby wszystkie elementy pasowały prawidłowo. To było dużo grzebania, ale przynajmniej wszystko jest na swoim miejscu i stare łożyska kulkowe zniknęły :)

Obecnie pracuję nad silnikiem i powinienem wkrótce przesłać kilka zdjęć. Wczoraj dostałem wszystkie nowe uszczelki silnika i w ten weekend zacznę ponowny montaż. Mam nadzieję, że silnik uruchomi się do Wielkanocy (może), a potem wszystko będzie zależało od wykończenia i dużej ilości smaru do łokci.

Załączam małe zdjęcie pokazujące zmontowany silnik i rozpoczęte polerowanie stopu, ale jeszcze dużo pracy przed nami.

 
#42 · (Edited)
Tak, ale na razie nie mogą ich dostarczyć. Ani Detlef, ani Benelli Bauer.

Ale nie martw się, znam kilka innych punktów sprzedaży, które mogą je dostarczyć. np. Busso, Coco's Garage, Moto Storiche, Saldo Motors, Brezzi Samuele itp.

Jeśli ktoś zna inne, proszę krzyczeć.

Chciałem tylko rozważyć wszystkie opcje przed złożeniem zamówienia.
 
#43 ·
Oto kontakt do włoskiego sprzedawcy:
commau@libero.it <commau@libero.it>
Roberto Cocco

Cześć, mój numer telefonu to 0039 011 19789029, moje maile commau@libero.it Jestem Roberto Cocco. Wolę, jeśli komunikujemy się przez pocztę. Mogę użyć tłumacza symultanicznego.


Poproś o plik pdf ze wszystkimi dostępnymi wydechami. Mam nadzieję, że on wciąż działa. Znalazłem to w wątku napisanym w 2010 roku
 
#45 ·
Wygląda świetnie, będziesz miał bardzo ładny motocykl. Upewnij się, że na nim jeździsz, gdy skończysz, jazda na nim jest przyjemna. Mam 1979 kupiony jako nowy
i mam prawie 30 tysięcy mil, powodzenia
Tom Beasley
Dziękuję Tom,
Tak, to kompletny projekt renowacji rozpoczęty w 2012 roku. W tej chwili silnik Benelli 750 sei jest przebudowywany z kilkoma modyfikacjami. Mam również motocykl wyposażony w owiewkę sei 900 i dodatkowe dwa wskaźniki temperatury oleju. i kontroli ładowania. Oryginalna obudowa instrumentu musi być podparta jakimś wspornikiem, pęka na pewnym etapie życia motocykla. Systemy ładowania i zapłonu to wszystkie nowoczesne typy, aby zapewnić bezawaryjne działanie.
Motocykl będzie używany do przejazdów klubowych, pokazów motocyklowych i innych imprez motocyklowych.
Pozdrawiam
Jerzy
 
#46 ·
Cześć Jerzy,

Po pierwsze, świetna robota! Wygląda wspaniale!


Obecnie odnawiam Benelli 500 Quattro, który otrzymałem po rozebraniu go około 15 lat temu. W tamtym czasie był to kompletny, jeżdżący motocykl z przebiegiem około 8000 km. Nie zamierzam odnawiać go do tego samego poziomu co Twój, ale zamierzam odbudować go do 'prezentacyjnego' standardu.

Udało mi się przejrzeć katalog części i rozdzielić wszystkie elementy do różnych pudełek, teraz muszę tylko zdobyć brakujące części, aby rozpocząć odbudowę. Pierwszymi elementami do wymiany są uszczelki silnika. Udało mi się zdobyć większość z nich, ale nie jestem pewien co do uszczelek na obu końcach wału korbowego, które podejrzewam, że mogą być podobne do tych w Twoim 750 Sei

Uszczelki są pokazane na stronie 7 katalogu części 500 Quattro i mają następujące kody:


(Nr pozycji / Nr kodu / Opis katalogowy / Moja szacunkowa wielkość uszczelki)
5 / 288.053.0.799 / Pierścień uszczelniający prawy / 47.20.7
6 / 288.052.0.799 / Pierścień uszczelniający lewy / 47.30.7


Załączyłem również zdjęcia lokalizacji uszczelek (pisak wskazuje na miejsce).





· Moje pierwsze pytanie brzmi, czy te uszczelki mają kołnierz ustalający o średnicy 51 mm, ponieważ wydaje się, że obok uszczelki znajduje się szczelina na jeden (lub może to być tylko rowek do cyrkulacji oleju). Niestety uszczelki są nieobecne, a ilustracja w katalogu części jest niejasna.
· Moje drugie pytanie brzmi, czy pozycja nr 5 ma wewnętrzne ścięcie, aby pasowała do części nr 4 / 288.037.0.799 / Gumowy blok (który na szczęście mam).
· Jeśli są to specjalne uszczelki, czy wiesz, gdzie mógłbym je zdobyć?
· I na koniec, czy są jakieś inne modyfikacje/ulepszenia, które zamierzasz zrobić lub polecasz, których jeszcze nie udokumentowałeś w swoim wątku?

Pozdrawiam,


Carl

Brisbane, Australia
 
#51 ·
Cześć Jerzy,
Muszę złożyć moje jezdne podwozie. Próbuję pracować nad łożyskiem stożkowym do główki ramy, ale nie mogę znaleźć źródła szprych.
Czy mógłbyś podać mi szczegóły, skąd je wziąłeś?
Dzięki
Cześć Steve,
Kieszenie na łożyska stożkowe zostały wykonane na zamówienie w oparciu o oryginalne Benelli. Podczas ich wykonywania należy pamiętać o rodzaju użytego łożyska stożkowego i możliwej zmienionej pozycji potrójnego widelca. W moim przypadku doświadczyłem pewnych problemów i musiałem skrócić górną nakrętkę, a blokada kierownicy nie blokuje kierownicy. Więc to są rzeczy, o których należy pamiętać.
Pozdrawiam
Jerzy
 
#49 ·

View attachment 7962
View attachment 7963


Carl

Brisbane, Australia


Cześć Carl,
Dzięki za miłe komentarze dotyczące mojego projektu renowacji.
Silnik mojego Benelli jest robiony przez Treva z Surfside Motorcycle Garage w Sydney ph:02-99054755. Sugeruję, abyś do niego zadzwonił, aby uzyskać od niego profesjonalną odpowiedź na temat technicznych aspektów kwestii uszczelnień. Co mogę powiedzieć i jestem pewien, to to, że uszczelki, które dostałem od Detlefa Buriana z benellispares.de, nie mają specjalnych kołnierzy i nie różnią się konstrukcją od innych stosowanych w tym silniku, tylko rozmiarami. Dostałem je z wcześniej wspomnianego miejsca benellispares.de w Niemczech. Uszczelki można również dostać od Bauer-Benelli. Jeśli chodzi o nr kat. z oryginalnej listy części, nie jestem pewien, czy są one nadal aktualne, ponieważ wiele części pochodzi z rynku wtórnego i może być oznaczonych własną listą części produkcyjnych. Na przykład łożyska i uszczelki noszą różne nazwy marek z całej Europy. Jeśli chodzi o więcej modyfikacji, myślę, że omówiłem już prawie wszystko, ale jeśli będzie ich więcej, wspomnę o tym na tym forum.
Pozdrowienia
Jerzy
 
#52 ·
Cześć Carl,
Dzięki za miłe komentarze dotyczące mojego projektu renowacji.
Silnik mojego Benelli jest robiony przez Treva z Surfside Motorcycle Garage w Sydney, tel: 02-99054755. Sugeruję, żebyś do niego zadzwonił, aby uzyskać od niego profesjonalną odpowiedź na temat aspektów technicznych uszczelnienia. Co mogę powiedzieć i jestem pewien, to że uszczelki, które dostałem od Detlefa Buriana z benellispares.de, nie mają specjalnych kołnierzy i nie różnią się konstrukcją od innych używanych w tym silniku, tylko rozmiarami. Dostałem je z wcześniej wspomnianego benellispares.de w Niemczech. Uszczelki można również dostać od Bauer-Benelli. Co do nr kat. z oryginalnej listy części, nie jestem pewien, czy są one nadal aktualne, ponieważ wiele części pochodzi z rynku wtórnego i może być oznaczonych własną listą części producenta. Na przykład łożyska i uszczelki noszą różne nazwy marek z całej Europy. Jeśli chodzi o dalsze modyfikacje, myślę, że omówiłem już prawie wszystko, ale jeśli będzie ich więcej, wspomnę o tym na tym forum.
Pozdrawiam
Jerzy